TÍTOL: L'arbre de la tardor.
EDAT: Infants d'entre quatre i cinc
anys.
NOMBRE D'INFANTS PER ACTIVITAT:
L'activitat es realitzarà en grups de cinc o sis infants.
DURADA O TEMPORALITZACIÓ DE L'ACTIVITAT: L'activitat durarà trenta minuts.
OBJECTIUS: Aprendre els conceptes
generals de la tardor, les principals característiques dels arbres
en aquesta època i conèixer la diferència de textures que es poden
trobar en els arbres.
RECURSOS MATERIALS: Per a construïr
l'arbre necessitarem diferents materials: tubs de cartró, paper de
diari i cinta adhesiva per fer el tronc i les branques. Utilitzarem
paper d'embalar i cola blanca per a recobrir els tubs de cartó. Per
acabar de completar l'arbre necessitarem fulles seques que enganxarem
amb celo i diferents animals: les formigues, de paper, i els mussols
de goma eva.
DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT: Els
infants encara són menuts per a poder construïr l'arbre, per tant
l'educador els portarà l'arbre fet i els infants hi hauran de
col·locar les fulles, enganxant-les amb celo. Hauran de pintar,
retallar i enganxar els animals de paper i finalment col·locaran els
mussols sobre les branques amb ajuda de l'educador.
ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI I EL TEMPS:
L'activitat es durà a terme a l'aula i tindrà una duració de
trenta minuts. Apartarem les taules i cadires per a poder treballar
amb comiditat. Els grups d'infants faran torn de deu minuts per a que
tots puguin realitzar totes les activitats, per tant, tots els
infants enganxaran fulles, pintaran les formigues, les retallaran i
enganxaran. Finalment podran col·locar els mussols sobre les
branques de l'arbre.
ADAPTACIONS I SUGGERIMENTS: Com a
suggeriment, abans de realitzar l'activitat podríem sortir al pati i
observar els arbres parant atenció als colors de les poques fulles
que els queden i a les fulles seques que resten a la part inferior de
l'arbre.
En cas de que a la classe hi hagués un
nen afectat per alguna discapacitat sensorial podriem treballar el
desenvolupament sensorial tàctil mitjançant les diferents textures,
el desenvolupament visual observant els diferenst colors verds, grocs
i vermells de les fulles del arbres i el desenvolupament olfactiu
olorant les diverses olors dels arbres, arbustos i plantes del pati.
AVALUACIÓ: En aquesta activitat podem
avaluar la participació dels infants, l'interès i motivació per a
realitzar l'activitat, la coordinació entre els infants d'un mateix
grup i finalment si ordenen els materials que han utilitzat per a
realitzar l'activitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario