lunes, 20 de enero de 2014

ELS ARBRES DE LA TARDOR

TÍTOL: L'arbre de la tardor.
EDAT: Infants d'entre quatre i cinc anys.
NOMBRE D'INFANTS PER ACTIVITAT: L'activitat es realitzarà en grups de cinc o sis infants.
DURADA O TEMPORALITZACIÓ DE L'ACTIVITAT: L'activitat durarà trenta minuts.
OBJECTIUS: Aprendre els conceptes generals de la tardor, les principals característiques dels arbres en aquesta època i conèixer la diferència de textures que es poden trobar en els arbres.
RECURSOS MATERIALS: Per a construïr l'arbre necessitarem diferents materials: tubs de cartró, paper de diari i cinta adhesiva per fer el tronc i les branques. Utilitzarem paper d'embalar i cola blanca per a recobrir els tubs de cartó. Per acabar de completar l'arbre necessitarem fulles seques que enganxarem amb celo i diferents animals: les formigues, de paper, i els mussols de goma eva.
DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT: Els infants encara són menuts per a poder construïr l'arbre, per tant l'educador els portarà l'arbre fet i els infants hi hauran de col·locar les fulles, enganxant-les amb celo. Hauran de pintar, retallar i enganxar els animals de paper i finalment col·locaran els mussols sobre les branques amb ajuda de l'educador.
ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI I EL TEMPS: L'activitat es durà a terme a l'aula i tindrà una duració de trenta minuts. Apartarem les taules i cadires per a poder treballar amb comiditat. Els grups d'infants faran torn de deu minuts per a que tots puguin realitzar totes les activitats, per tant, tots els infants enganxaran fulles, pintaran les formigues, les retallaran i enganxaran. Finalment podran col·locar els mussols sobre les branques de l'arbre.
ADAPTACIONS I SUGGERIMENTS: Com a suggeriment, abans de realitzar l'activitat podríem sortir al pati i observar els arbres parant atenció als colors de les poques fulles que els queden i a les fulles seques que resten a la part inferior de l'arbre.
En cas de que a la classe hi hagués un nen afectat per alguna discapacitat sensorial podriem treballar el desenvolupament sensorial tàctil mitjançant les diferents textures, el desenvolupament visual observant els diferenst colors verds, grocs i vermells de les fulles del arbres i el desenvolupament olfactiu olorant les diverses olors dels arbres, arbustos i plantes del pati.
AVALUACIÓ: En aquesta activitat podem avaluar la participació dels infants, l'interès i motivació per a realitzar l'activitat, la coordinació entre els infants d'un mateix grup i finalment si ordenen els materials que han utilitzat per a realitzar l'activitat.

 
 



No hay comentarios:

Publicar un comentario